HTML

subidubi Svédországban

Ez a blog remélhetőleg annak lesz érdekes, aki ismer, és érdekli mi is történik velem itt Svédországban vagy valahol a környékén:)

Friss topikok

Linkblog

hétvége

2010.02.14. 22:22 Kozy87

Telefonon nem tudtam elérni Bo Franket, de emailen igen, és március 1-jén fogad. végre sikerül elkezdeni a diplomamunkámat, igaz reménykedem a lundiak is segítenek majd.

Sikerült a héten nem túl sokat aludni, annak ellenére hogy nem sok minden történt, csak végre nekiálltam olvasni a kötelező irodalmakat, mert lassan aprojekteket el kell készíteni a tárgy keretén belül. Péntek este a házban volt egy jó kis összeülés egy jó társasággal, már ismertem több embert is onnan, de már többüket ismerem onnan.

Egy holland srác nyelvekről tanul és neten kellett vizsgáznia és kérdések mindengyike a magyar nyelvről szólt:) nem hiába, nem könnyű nyelv:) volt oszták, amerika, kanadai, kolumbiai, francia, litván, görög, és persze este pizzát csináltam, ha már olyan finomat csinálok:) de segítettek nekem a többiek, így gyorsabban kész volt. Joghurtos sütit is csináltam (másik kedvenc és remekmű) elsődlegesen azért mert szombaton Halmstadba vittem, mint ajándékot a házigazdáinknak. Szóval újabb ismerősökre tettem szert, várom már a következő bulit.

Leléptem picivel előbb mert reggel Halmstadba mentem a templomi közösséggel pontosabban a nemzetközi diákokkal. De a folyosón fent még dumáltunk egy jó félórát az osztrák szomszédommal és a kanadai barátjával, asszem whiskey-kóláztak:)

Reggel irány Halmstad vonattal. Fura volt hogy odafelé olcsóbb volt a jegy mint visszafelé:) Odafelé egy kameruni lánnyal beszélgettem, aki development studies masteren tanul. Mesélt kamerunról, kb 9 régióból 2 angol, többi franciagyarmat volt, amit meghatározta a nyelvet is. Városokban már inkább angolul és franciául beszélnek az emberek, és csak falvakban beszélik a helyi nyelveket ami elszomorító:( Persze feszültség van az angol és francia területek között de azért mert angol részeken van az nyersanyagok többsége és kevésbé osztják meg a többi résszel... Előtte éjszaka nem sokat aludtam, majd a vonaton, csak elfejetettem hogy mikor vonatozom, ha ismeretlen tájon utazom, a tájat nézem végig :) nos, így sikerült nem aludni, viszont a havas Skane-t jobban megismertem, és tetszett az északon egyes részeken dimbesdombos erdős részek.

Halmstadban egy mise után egy modern de kicsi templomban, ahol olyan fura de mégis szép festmények, műalkotások voltak a templomban amiket nem láttam még. Egy jó festő tagja volt a közösségnek és festette őket, a közösségi terekben is sok műve lógott a falakon. Utána teáztunk, végre fekete tea, majd lementünk az alagsorba, ami egy katonai bunker volt, ahol nem votl fűtés csak hősugárzók:) bemutatkozott mindenki, sok afrikai volt, helyieknél is sokan más országból jöttek vagy egyik szülő svéd, másik külföldi pl. horvát, lengyel, iraki. Utána ebéd, majd városnézés. Nos, a város nem túl szép, viszont van egy sétálóutcájuk, egy folyójuk, meg egy érdekes könyvtáruk, melynek közepén van egy kör alakú udvar közepén egy fával, ami az északi mitológia egyik szimbólumaként került oda. Érdekes volt látni körben könyvek, átlátszó üvegen átlátni a túloldalra és közben ott a havas fa. Utána talán leghíresebb rész a városnak egy Picasso óriási köztéri szobor. Egyik oldalról nő, másikról férfinek tűnik, nos én nem tudtam kivenni, talán Ti igen, kép FB-on. Volt még egy kastélyuk ami azért tűnt annak mert az egész pirosra volt festve, amúgy hááát, illetve a főtér közepén egy görög mitológiából vett jelenet. Visszaérve a közösségi házba csportokban beszélgettünk és az afriakiaknak annyira jó és őszinte már-már romlatlan gondolataik voltak, hogy olykor elszégyelltem magamat, nagyon jó volt! Utána sütizés, fogyott a sütim, de a helyiket felvágták olyan pici darabokra, nem tudom miért :( így nem volt az igazi, szomorúis voltam, mert mindenki ezért kis darabokat vett (többet is természeteseb) de így is alig fogyott emiatt, pedig névtelenül kérdeztem és jó visszajelzéseket kaptam. Utána az alagsorban kis játék, mivel alig ismertük egymást, elismételtük a neveket, majd két csoportra oszlottunk. Ezt követően két ember egy lepedőt tartott középre és két oldalra 1-1 ember állt minden csoportból. hirtelen leengedték a lepedőt és felbukkanva meg kellett mondani a másik nevét, legalábbis tippelni. aki nyert mint a kártyában ha vitted a kört sor végére kellett állnia. Utána kis vacsi, majd Taizéi ima. 9felé indultunk haza vonattal, ami mint mondtam drágább volt valamiért... úgy terveztem 9kor érek haza és már tervbe volt véve szomszédommal hogy megyünk bulizni, de 11re értem haza, gyors készülődés de így is eltelt az idő így inkább fél4ig iszogattunk és hülye videókat mutogattunk egymásnak, hogy min nevet az angol meg a magyar:)

vasárnap aludtam amíg tudtam, rendrakás, majd este Valentinnapi vacsi a magyar lányokkal:) Nórival, Violával és az ELTE pszichós Timivel, akit most ismertem meg. Jó volt magyarul beszélgetni mindenféle témáról a város felett, mert szép kilátásunk volt a Lunds nation tetejéről. A vacsi halas-kagylós krémleves volt, finoman fűszerezve kókuszossütivel ;) most meg alvás, mert van mit pótolni sajnos, mert holnap pubcrawling 1-től:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kozyinsweden.blog.hu/api/trackback/id/tr111758803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása