HTML

subidubi Svédországban

Ez a blog remélhetőleg annak lesz érdekes, aki ismer, és érdekli mi is történik velem itt Svédországban vagy valahol a környékén:)

Friss topikok

Linkblog

Gulyás-parti + Växjö

2010.02.27. 12:20 Kozy87

Na szóval sikerült a hetemet elvacakolni a hét első napjait ebéd és vacsi meghívásokkal tarkítani:)

Nyamvadt blog nem mentette el az előző hosszú bejegyzést... akkor megpróbálom újra.

A múlt hét elején projekten kellett volna dolgozni, de valahogy mégis elszaladt az idő, nem is tudom már mivel. Talán azzal hogy svédet elkezdtem ismételni (tanulni), meg meghívtam egy-egy szomszédot ebédre. Legjobb az egyik este volt, mikor hazajöttem 7-8-kor és olyan csönd volt a folyosón, mintha egy kriptába léptem volna be, így felcsöngettem néhány szomszédot, hogy vacsorázzunk együtt, így egy brit, egy francia, és a szingapúriakkal megvacsoráztunk. Nos, már 2. hete hogy elmaradtak az előadások, és mint kiderült a főprof elesetta jégen és nem akart ilyen állapotban előadást tartani, a PHd-s előadónak meg a gyerekei lettek nagyon betegek. Svédórán a tanár gitározott, és közösen énekeltük Peps Persson: Oh, Boy című slágerét, felvetettem Joe-val, aki neve ellenére kínai és feltöltöttem Utube-ra, tanulságos:) Csüti svéd után irány A Delphi, ami egy kis város egyetemistáknak, sok 4 emeletes lakóépülettel A-Z-ig! Bevásároltunk a péntei gulyáspartira, amit a barátainknak szerveztünk. A héten az alapanyagok után rohangáltam, pontosabban marhahús. Meg szerettem volna mákosgubát csinálni, de sehol nem volt mák, alig találtam valahol, akkor sem volt darált. Kifli meg más kérdés... hazafelé az esőben kaptam egy szép elsődefektet épphogy elindultam haza a város másik oldaláról, így kénytelen voltam hazagalogolni, bicajt meg letenni a városban a biciklis közelében. A dolog azért is vicces, mert meghívtam egyik német barátomat vacsorára svéd után, de mivel gyalogoltam 40 percet az esőben, így ő hívott meg engem:) így kell, nem?!;)

A péntek este gulyásozás felemásan sikerült, mert bár annyira nem sikerült jól, szerintem erős krumplileves íze lett:), ráadásul kb sokkal tovább főtt a rohadt marha :P mint amire számítottunk, öreg marha lehetett. Végül az éhes vendégeknek nagyon ízlett, szóval nem volt semmi baj, épp elég is lett pedig voltunk vagy jó 20-an. Persze közepén palacsintát szerettünk volna csinálni, valahogy leragadt mindig, de második bekeverésre már jó lett, és addigra a gulyáshús is elkezdett puhulni. Szerencsére egyik magyar már csinált egyedül gulyást, így ő tartotta bennünk a lelket.

Szombat az 80s partiról szól, szintén ugyanabban a konyhában zsúfolódott be nem 20, hanem 200 ember, persze a folyosó is teli volt. Zene szar volt, tömeg az volt, egy idő után jobb lett a bulimert kikapcsolták a zenét, így az nem zavart, átcsapott óriási beszélgetős partivá. Sikerült megfáznom, és már aznap kúráltam magamat a parti előtt, hagymás-gyömbéres teát csináltam. Huh... csak ha a halálotokon vagytok akkor igyatok 1 bögrével max, ne kettővel ahogy én tettem!

Vasárnap kis pihenésről, illetve tanulásról szólt. Egyrészt elkészült az egyik beadandó, amit a COP15-es vitára csináltam, másrészt készültem a hétfői találkozóra Växjö polgármesterével. Délután elugrottam a spanyol misére (mert nem mind1 melyiket nem értem a svédet vagy ezt?), ahol találkoztam a kolumbiaiakkal, jót beszélgettünk, de elszaladt az idő.

Hétfőn teli volt a fejem, ezer pzs-t elhasználtam, így indultam neki Växjönek ahová jó 30 perces késéssel értem, mert egy ideig álltunk egy állomáson, illetve nem volt áram a vezetékben. Igaz kb 15 perc után lett, na de itt sem tökéletes minden.

Volt 4 szabad órám a találkozó előtt, így sétáltam egyet a belvárosban, ami lévén hogy itt még volt hó, de épphogy olvadni kezdett, míg délen Lundban már szinte elolvadt minden. A belváros egy nagy sétálóutca, nem túl különleges épületekkel, mindössze a templom ami nagyon szép és kiemelkedik a többi közül, nem hiába a város jelképe is. Emellett a város úgy ismert korábbról, mint az a hely ahol a tavak találkoznak, hiszen rengeteg tó található a környéken. Ami a város közepén van, nagyon haszonlított a Tatai tóhoz, teljesen olyna érzésem volt, mikor körbesétáltam az egyre inkább szakadó, csak nem vár, hanem a templom volt az egyik végében. 3-kor talkoztam Bo Frank-kel, aki nagyon közvetlen és segítőkész volt, igaz egy óra beszélgetés után átirányított a környezeti részleg vezetőkéhez és vele beszélgettem tovább. Sok megbeszélés, elfoglalt ember, mégis szánt rám időt, rendes volt és ez tetszett:) úgy fél6kor jöttem el, mikor pont Bo is ment el az irodájából, egy másik megbeszélésre, úgy tűnik a polgármester élete már csak ilyen, de már több mint 30 éve a politikában van, utcán bár sietett beszélt pár mondatot az emberekkel, rendkívül jó benyomást tett rám, mintha foglalkozna az emberekkel, és nem csak választási időben hajolna le hozzájuk, de ő nem is lehajolt, köztük jár. Este elég "jól" voltam, és a folyosón épp egyik szingapúri lánynak szülinapja volt. behívtak egy tortára ami pfűű, ott volt:) csokis, mézeskrémes, hú, nehéz leírni, meg kell kóstolni:)

Kedden irány Helsinborgi városháza környezetvédelmi irodája, ahol további értékes kontaktokkal gazdagodtam, megyek is használni őket:)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kozyinsweden.blog.hu/api/trackback/id/tr641794489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása