HTML

subidubi Svédországban

Ez a blog remélhetőleg annak lesz érdekes, aki ismer, és érdekli mi is történik velem itt Svédországban vagy valahol a környékén:)

Friss topikok

Linkblog

de lassan olvad

2010.03.13. 13:51 Kozy87

Szerdán lekéstem a vonatot reggel Helsingborgba menve, de végül szerencsém volt, mert a vonat is késett;) Jól indult a nap, aztán kb 2-3 hete az első rendes előadásra került sor. Ebéd után meglátogattam a egyik tanárt akivel jót beszélgettünk általában és a diplomamunkámról. Úgy érzem ilyen beszélgetésekből sokkal-sokkal többet tudok tanulni, mint az egyes előadásokból. A nap tanulsága: sokkal olcsóbb a kilós sós kesudió mint otthon és nehéz leállni vele:P

Csütön svéden énekeltünk is, majd Paris Hilton voltam. Igen, jól hallod, mert játszottunk, mindenki egy ismert ember volt, hátunkon a matrica és kérdezősködni kellett ki vagyok és ki kellett taláni. Ezt követően kolbászos tortilla volt vacsorára, Harry-vel.

Sikerült elkezdenem a projektet este, és 5 oldalt tűztem ki magamnak célként, 3 lett belőle, mert annyira jó anyagokat találtam Bp. egykori közlekedéséről, hogy fél5-kor mentem ágyba. Ja, és 8-kor keltem:) Furcsa volt, mert nem voltam fáradt egész nap, előadás Helsingborgban egy híres svéd tanár adott elő, Urban Emanuelsson. A biodiverzitás fenntartásáról volt szó, nagyon élveztem, és haszonos volt! Ilyen előadásokért jöttem ide!

Reggel Lundban szitáló eső volt, Helsingborgban is, ráadásul tejköd, Hässleholmban pedig nem havazott?!

Hässleholmban egy kollegával találkoztam:) Az önkormányzat klíma- és energiafelelőse egy környezetmérnökként végzett fiatal nő volt, nagyon kedves és nagyon jót beszélgettünk! Megint csak azt kell mondanom, hogy ilyen beszélgetésekből eszméletlenül sokat lehet tanulni, pláne hogy teljesen nyitott, segítőkész és közvetlen volt! Fél3-ra mentem és fél7-felé ültünk fel a vonatra. Nem hazajött velem, csak ő pegig Malmöben lakik, így együtt utazunk:) Itt tényleg jó a közlekedés a régión belül és a munkáért nagyon messzire utaznak az emberek, ha kell. A vonaton sikerült a kutyás részlegbe beülni, ami azt jelenti egy kis kocsi 4es ülésekkel és a körnényéken 5-6 kutya, amik különösen leszállásnál méregették egymást de nagyon. A 4-eben ahol utaztunk egy nyugdíjas házaspár is utazott, egy kis nem is tudom milyen kiskutyával, aminek sokkal nagyobbra nőtt a nyleve mint a szája ezért mindig kilógott ráadásul bandzsa is volt egy picit, meg sztem csúnya:)

De a nap fénypontja a fekete kaller, akiről a Skänetrafiken előadásokon már hallottunk. Ő egy olyan kaller, akinek mindenkihez van egy kedves szava, vagy valami vicces beszólása a jegyellenőrzésénél. Miután ellenőrizte a jegyeinket, következő körben egy kislánnyal jött vissza, akinek megengedte hogy kezelje a jegyeket és így mentek végig az egész vonaton. Emellett még azt is mondták, hogy mániája a hangosbeszélő beszélni, biztos szeret szerepelni, mert ugye ilyenkor az egész vonat ráfigyel:)

Hazaértem, kb 40 perc itthonlét után irány a Helsingkrona nation, munka, móka:) A ruhatárban kezdtem, majd irány a bár:) először a pubban voltam, majd este végéig a bárban a tánctér mellett. kb 4-re értem haza, és majdnem fél5kor aludtam el újfent de reggel kelés és mindjárt projektmunkázok, mert már itt az ideje.

Süt a nap, a netes időjárás szerint 5 fok van... nem tudom, lehet, de az biztos hogy süt  anap és nagyon lassan olvadoznak a maradék hófoltok, vajon jön a tavasz?!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kozyinsweden.blog.hu/api/trackback/id/tr941836607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása