HTML

subidubi Svédországban

Ez a blog remélhetőleg annak lesz érdekes, aki ismer, és érdekli mi is történik velem itt Svédországban vagy valahol a környékén:)

Friss topikok

Linkblog

a vizsgáknak vége

2010.03.27. 16:40 Kozy87

Minden nap kellene írnom, mert sok friss  élményre nem emlékszem sok idő elteltével, hiába, öregszem...

vége van a vizsgáknak, sikerült múlt csütörtökön a svéden túllendülni, elég könnyű volt, nehezebbre számítottam, egy kevéspontos feladat ment csak kevésbé, míg a fogalmazás annak ellenére hogy szinte nem is gyakoroltuk, igen jól ment. Eredmény 2-3 héten belül. Ahogy a pénteki vizsga eredménye is akkor derül ki. A 6. emeleten írtuk Helsingborgban és pont egy olyan teremben ami a kikötőre néz, vagyis olyan helyet kellett találnom, ahonnan könnyen rá lehet látni, mivel 5 óránk volt a vizsgára de így is 3,5 órán át írtam. Eközben kiderült, hogy egy kompon max 10 kamion megy t egyszerre, legalábbis megfigyeléseim alapján. Furán hosszú volt a vizsga, nem az tipikus otthoniak, de könnyű volt, mint környész mondom ezt. Utána hullák voltunk így nem mentünk végül Malmöbe bulizni, hanem pihentünk, korai fekvés, jeee. szombaton irány a Sparta, a Spoletorp érintésével. Elég jó volt, újra találkoztam egy korei lánnyal a templomból, fura módon, csak bementem egy szobába wc-zni megkérdeztem és ő szobája volt, mondta hogy mi ismerjük egymást.... mondtam hogy jaaa igen... aztán siettem ahová a természet hívott. Utána mondtam Violának hogy jaj, ismerős de nem tudom honnan, visszamentem és beszélgettünk és akkor kiderült hogy a templomból. huh:) az este 2 szlovák sráccal megbeszéltük a két ország viszonyát, röviden a konklúzió: a magyarokat túl büszke népnek tartják, valamint általánosságban mindkét országban igaz: ne higgy a médiának, mert sehol nem a teljes igazságot tárják fel, és a szenzációt hajhásszák! JA hogy persze hogy így van, gondolod, mégis elhiszed, nem?!

Vasárnap átaludtam az órát így az esti gregorián misére mentem, ami hosszú volt és majdnem bealvós, de végülis nagyon szép, de nem tudnék hozzászokni. Utána  óriási fagyizás kíséretében megnéztük a Keresztapát a barátaimmal ("They got an offer they couldn't refuse", és "accident but noone hurt"), majd új hét, hurrá;)

 A hét jól indult, nyugalom... igaz sajnos esett az eső kicsit, de sok napsütés kompenzált. Jó ebédek, vacsorák, sörözések időszaka kezdődött a hétvégével pl. olyan tortilla tekercset csináltunk, hogy még most sem tudom hogy ettem annyit:) Kedden projekt szeminárium volt, vagyis a félév második felében felvett projektmunkámról volt szó, témaválasztás indoklása, anyakeresésről, többiek ötleteket adtak, ahogy én is nekik amolyan közös brainstorming mert mindannyiunk anyagát megosztjuk, és hozzászólhatunk, ami nagyon tetszik, és így egymás munkáját segítjük elő. Előtte sikerült lebeszélni egy találkozót a lundi városházára húsvét utáni hétre, már várom.

Szerdán az IIIEE épületében (ők foglalkoznak az Erasmus Mundus MESPOM programmal Lundban) találkoztam Malmö egyik klímastratégájával és nagyon hasznos több miont 2 órás beszélgetést folytattunk le, aminek végén egy kollegája mivel épp az IIIEE-ben dolgozik, épp a MESPOM-mal, odaadta elérhetőségét, kíváncsi leszek a tapasztalatára, mert nagyon kedvesen felajánlotta. Utána Desmond meghívott az Ad Fontes keresztény egyesület vacsorájára és elmélkedésére, odafelé a helyi színház előtt süket-némáknak lehetett előadás mert a színház előtt gyülekeztek, csend és kézzel mutogatnak míg az utcán is sokan sétáltak affelé érdekes látvány volt. A gyülekezet nem pusztán római katolikus volt, sok éneklés, bibliaértelmezés, de  nem hiszem hogy újra megyek, nem fogott meg igazán... bár sajnos a dominikánusok programjaira se tudtam menni korábban, sem most húsvétkor.

A hét csúcspontja a mai nap volt, reggel irány Lomma, a tengerpart 10km-re, Malmö közelében, igaz elég szeles volt, és sokáig napsütéses, de idővel fordult a kocka és nem volt túl kellemes. A tengerpart elég koszos, tengeri hínár a parton, de messziről nézett csaki ki jól, mint általában a budapesti focipályák. Hazafelé ellátogattunk egy újonnan épített német stílusú faluba, szép hangulatos volt, de kihalt... otthon elugrottam a buliboltba arcfestékért, mert kellett az esti meccsre:)

Eljött az április 1-je, Svédország-Magyarország 400m-re az arénában tőlem. Előtte lángost csináltam vagyis Michaelt megtanítottam, majd Rémit is, ő is szerette volna csinálni. Meglángosoztunk és kifestettük magunkat,majd irány az aréna, kis késésben voltunk, mert előbb a magyar himnusz végére értünk csak oda, sajnos:( De ajándék labdákat dobáltak ki, egyet elkaptam, jó lesz az még. A meccs elején elmentek gyorsan a svédek 4-0-ra, de Pálinger fogott párat, majd Vérten elfutásai és a pontos indítások és Tóth hetesei révén 12-15-tel fordultunk. Mellettem Osloban dolgozó erdélyi származású nővér ült, csak ezért jött ide:) Szünetben megkerestem azt a nőt, aki emailen vette fel velem a kapcsolatot, mert írtam egyik svédországi magyar fórumra, ő meg válaszolt, és érdekes, de 20 éve a karinthyba járt, Banya első osztályában, a karinthy első évfolyamába, és meg a Banya utolsó osztályába jártam:( kicsi a világ hogy épp itt futottunk össze. Még találkozunk, mert Édesapa névjegykártyáját terjeszteni fogom, mert otthon a Magyar Műveltség Szolgálat ügyvezetője (határontúli magyararokkal, és kultúra terjesztésével foglalkoznak) és bemutatott a lundi magyar fórum vezetőjének. Második félidőben elmentünk 5-tel, nagyon jól játszottunk de a svédek tapadtak, és meccs végére 2, majd 1 gólra feljöttek, Pálinger néha olyat védett, hatalmas volt, Vérten további elfutásai, Tóth Tímea az összes 7-est belőtte, mégis izgalmas lett a vége. Na de nyertünk, végigszurkoltuk a meccset. A meccs végén aláirattam a labdát néhány játékossal, a sor végén mert siettünk, nem hoztam filcet sajnos, de beálltam asor végére, ők aláírtak 1-1 filccel és megkértem őket hogy a labdát is. 5 aláírásom lett, meg egy képem Pálingerrel:) Csoportkép, melyen rajta volt Viola, 3 francia (mind arcán magyar zászló volt:), Michael akin brit-svéd és kicsiben magyar zászló és hozott egy kis svéd zászlót de nem nagyon lengette, csak ameccs elején emlegette:P Utána itthon teáztunk, kártyáztunk egyet és vége is lett a napnak, de ahogy látom az új nap is már vagy 3,5 órája tart.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kozyinsweden.blog.hu/api/trackback/id/tr941873126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása