HTML

subidubi Svédországban

Ez a blog remélhetőleg annak lesz érdekes, aki ismer, és érdekli mi is történik velem itt Svédországban vagy valahol a környékén:)

Friss topikok

Linkblog

2010.01.20.

2010.01.23. 23:39 Kozy87

2010.01.20.

Akkor reggel pattanunk is a biciklire éééés havazik :/ na nézzük, milyen is lesz. Majdnem simakerékkel is lehet száguldozni, már megértettem a pár nappal korábban látott versenybiciklist hóban farolva vette a kanyart;) Na szóval, hasítottam az állomásig, ahol leparkoltam, még esett a hó. Állítólag be szokott fagyni a zár, úgyhogy mire visszajövök gyalogolhatok is haza... Ahogy mentem a vonattal, elállt a hóesés, és ahogy Helsingborg közelébe értem távolba néhány nagyon fényes pontra lettem figyelmes, csak a nap sütött ki ott. És mire Helsinborgba értem, mindenhol. Előbb bementem a Toursist Infoba térképért és infoért, majd irány a tegnap torony, hisz végre látszik Dánia. Nagyon tiszta volt minden, hajók mentek erre-arra. Szokásos hógolyózó gimnazisták megjelentek akik az ártatlan turistákat, járokelőket dobálták fentről. Kis utcákon át mentem az egyetemre, és találtam egy két magyar zászlót, melyek egy magyar étteremhez tartoztak. Megkérték az árát, de jó tudni, hogy ilyen is van. Az első igazi óra elég unalmas volt. Tanár mint BME-n kivetítőre tette a fóliáit, és elég általánosan beszélt. Kb mindenről hallottam amiről beszélt, de azért mondott újat. Hazafelé úton számokat cseréltünk és megbeszéltük a malmöi sráccal, hogy körbevezet minket majd szom,baton, Nóri és Viola is csatlakozik. Velük este a hivatalos fogadáson találkoztunk az 1666-ban alapított egyetem 1882-ben elkészült főépületében. Gyönyörű a dísztermük. Az egyetem híres férfikórusa énekelt, majd a dékánhelyettes beszélt, többnyire arról hogy ez Svédország #1 kutatóegyeteme, és hogy anno ő sem emlékezett az ehhez hasonló köszöntőbeszédre, amin kénytelen volt részt venni. 3 dolgot említett amire emlékszik a régi köszöntőbeszédből, ezt megosztotta velünk. Úgy tűnik nekünk nem volt oly emlékezetes :P Holnap ismét Helsinborg, óra keretén belül városnézés, állítólag szakmai szemmel. Kíváncsi leszek, meg arra, hogy tudok oly korán felkelni.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kozyinsweden.blog.hu/api/trackback/id/tr591696672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása